Visit our local points in Lisbon and Parede
Visit our local points in Lisbon and Parede
What is totalitarian architecture?
The art and architecture of the 1930s in Italy, Germany and the USSR are usually compared and considered as a unique product of the totalitarian
time.
Indeed, in the 1930s, Rome, Berlin and Moscow were gripped by a “construction fever”: the Palace of the Soviets in Moscow, the Littorio Palace in Rome and the Volkshalle in Berlin were created, it would seem, with the sole purpose of outdoing each other in the architectural competition that unfolded before the war. But do these ambitious plans form a single style of “totalitarian architecture”? Or were they different stylistic trends in the service of totalitarian regimes?
Architect Andrei Barkhin will talk about stylistic parallels in world architecture of the 1930s in a special lecture.
Registration is required, donations are welcome.
Искусство и архитектуру эпохи 1930-х в Италии, Германии и СССР принято сопоставлять и рассматривать как уникальное порождение тоталитарного
времени.
И действительно, в 1930-е Рим, Берлин и Москву охватила «строительная лихорадка»: Дворец Советов в Москве, Дворец Литторио в Риме и Фольксхалле в Берлине создавались, казалось бы, с единственной целью – превзойти друг друга в развернувшемся перед войной
архитектурном соревновании. Но формируют ли эти амбициозные замыслы некий единый стиль «тоталитарной архитектуры»? Или это были различные стилевые течения на службе тоталитарных режимов?
О стилевых параллелях в мировой архитектуре 1930-х – в специальной лекции расскажет архитектор Андрей Бархин.
Вход по регистрации, донейшн приветствуется